NIEUWSBERICHT
Veelgestelde vragen vanwege het coronavirus
Vanwege het coronavirus krijgen wij veel vragen die betrekking hebben op onze dienstverlening. Wij merken dat klanten zich zorgen maken over de (toekomstige) beschikbaarheid van hun medische hulpmiddelen. Wij begrijpen deze bezorgdheid, maar u hoeft zich geen zorgen te maken. Wij hebben maatregelen getroffen en beschikken over ruim voldoende voorraad; extra bestellen is dus niet nodig.
Wij krijgen momenteel veel telefoontjes van klanten die vragen hebben vanwege het coronavirus. Dit kan betekenen dat u mogelijk wat langer moet wachten voordat u een van onze medewerkers aan de telefoon krijgt. Dat vinden wij vervelend, waarvoor onze excuses. Wij hopen op uw begrip.
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen en antwoorden
Voor alle algemene vragen over het coronavirus verwijzen wij naar: de website van het RIVM of de algemene informatielijn over het coronavirus 0800-1351.
Blijft mijn product leverbaar?
Op dit moment beschikken wij over ruim voldoende voorraad. Mocht een product niet leverbaar zijn dan zullen onze gespecialiseerd verpleegkundigen voor u zoeken naar een passend alternatief.
Kan ik extra producten bestellen?
Nee, het is niet mogelijk om extra producten te bestellen. Dit is ook niet nodig. Wij leveren per kwartaal uw bestelling uit.
Kan ik eerder mijn producten bestellen?
Nee, het is niet mogelijk om eerder uw producten te bestellen. Dit is ook niet nodig. Wij leveren per kwartaal uw bestelling uit.
Wordt mijn pakketje wel gewoon bezorgd door PostNL?
Ook PostNL neemt extra voorzorgsmaatregelen tegen verspreiding van het coronavirus. Na toestemming van u zal de bezorger zelf tekenen voor ontvangst. Dit wordt gedaan om het contact tussen mensen te minimaliseren. U wordt gevraagd om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs; de bezorger noteert deze in het handtekeningenveld.
Kan ik ook besmet raken via de pakketjes?
Het RIVM geeft aan dat het coronavirus zich verspreidt via mensen. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat je besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten, zoals een pakketje, is erg klein. Als extra voorzorgsmaatregel werken de medewerkers in ons distributiecentrum met speciale handschoenen en ontsmetten zij dagelijks hun werkplek.
Kan ik bij jullie mondkapjes bestellen?
Nee dat kan niet, maar dit is ook niet nodig. RIVM geeft aan dat mondkapjes alleen gelden voor medisch personeel. Mensen die werken met (mogelijk) besmette mensen gebruiken professionele mondkapjes. Deze mondkapjes helpen alleen, als je ze op de juiste manier gebruikt; ze moeten heel goed sluiten over neus en mond, en je moet ze regelmatig wisselen. De simpele (papieren) mondkapjes die veel mensen in bijvoorbeeld China gebruiken, beschermen de drager niet tegen het virus. Verkeerd gebruik van de mondkapjes geeft schijnzekerheid. Daarnaast willen we u ervoor waarschuwen dat er verschillende malafide webshops actief zijn die mondkapjes aanbieden. Wees hier alert op.
Nemen jullie maatregelen tegen het coronavirus?
We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en adviseren medewerkers om de belangrijke voorzorgsmaatregelen in acht te nemen. Om onze dienstverlening naar u te kunnen waarborgen, hebben we in een draaiboek verschillende scenario’s uitgewerkt, bijvoorbeeld wat we moeten doen als een medewerker besmet raakt. Deze scenario’s passen binnen ons continuïteitsplan