Menu

Diabstore

Veelgestelde vragen

Om het makkelijker te maken, hebben we hieronder de antwoorden op veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag dan via het online contactformulier.

Wat zijn de voordelen van de dienstverlening van Diabstore?

De voordelen van Diabstore voor u op een rijtje:

  • Totaalzorg, speciaal op u afgestemd
    Eén centraal punt voor diabeteszorg, diabeteshulpmiddelen & -medicatie en zorgdiensten onder regie van uw arts
  • Kies zelf uw manier van bestellen
    Online, telefonisch of bij een afgiftepunt
  • Gemak van online bestellen
    Via het beveiligde online bestelprofiel in Mijn Diabstore kunt u naast uw hulpmiddelen en accessoires ook uw insuline en andere dagelijkse diabetesmedicatie bestellen.
  • Gratis serviceartikelen
    Handige serviceartikelen die we gratis kunnen meeleveren met uw hulpmiddelen.
  • Rechtstreekse facturatie aan zorgverzekeraar
    Uw hulpmiddelen en medicatie worden rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd.
  • Erkend door SEMH
    Officieel erkend door de Stichting Erkenningsregeling voor leveranciers van Medische Hulpmiddelen.
  • ISO 9001:2015 certificering
     

Meer over Diabstore

Welke producten kan ik bestellen bij Diabstore?

Bij Diabstore kunt u terecht voor al uw diabeteshulpmiddelen, insuline en eventuele andere diabetesmedicatie die zijn voorgeschreven door uw behandelteam van Diabeter. Deze hulpmiddelen en medicatie staan ook voorgevuld op uw persoonlijke bestelpagina in Mijn Diabstore. Daarnaast kunt u natuurlijk allerlei serviceartikelen bij Diabstore bestellen zoals etuis, pomptassen (1 x per jaar gratis), batterijen (gratis), koeltassen, etc.

Op welke manieren kan ik bestellen bij Diabstore?

Diabstore wil het u zo gemakkelijk mogelijk maken. Daarom kunt u bij ons diabeteshulpmiddelen bestellen en ontvangen zoals u dat wilt. U kunt uw bestelling op het door u gewenste adres ontvangen na bestelling via Mijn Diabstore of via de Diabstore-bestellijn. Bestelt u uw hulpmiddelen voor 16.00 uur, dan ontvangt u uw pakket in de meeste gevallen de volgende werkdag al.

Heeft u ook insuline of andere medicatie nodig? Dan kunt u deze tegelijk met uw hulpmiddelen online bestellen via Mijn Diabstore, zodra u zich heeft aangemeld voor de Medicatieservice. Bestelt u online vóór 12.00 uur, dan ontvangt u het complete pakket de volgende werkdag (bezorging van dinsdag t/m vrijdag).

Wat houdt de Medicatieservice precies in?

Met diabetes heeft u veel aan uw hoofd. Om u te ontzorgen, bieden wij u de mogelijkheid om naast uw diabeteshulpmiddelen ook uw dagelijkse medicatie die is voorgeschreven door de arts van Diabeter bij Diabstore te bestellen. U hoeft voor deze diabetesmedicatie dus niet meer naar de apotheek en bovendien ontvangt u alles in één zending.

De voordelen voor u op een rijtje:

  • Uw diabeteshulpmiddelen en -medicatie in één zending bij u thuis afgeleverd.
  • Uw bestelling met hulpmiddelen en medicatie wordt rechtstreeks gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar.
  • Bepaal zelf in Mijn Diabstore op welke dag uw bestelling met hulpmiddelen en medicatie bezorgd wordt. Bestelt u online vóór 12.00 uur, dan ontvangt u het complete pakket de volgende werkdag (bezorging van dinsdag t/m vrijdag).

Als u ook uw insuline of andere medicatie bij Diabstore wilt bestellen, dan kunt u zich online via Mijn Diabstore aanmelden voor de Medicatieservice.

Meer over de Medicatieservice

Welke producten krijg ik vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Als uw kind afhankelijk is van insuline krijgt u vanuit de basisverzekering een vergoeding voor diabeteshulpmiddelen. Dit zijn bijvoorbeeld lancetten, teststrips, insulinepennen en pomptoebehoren. Als uw kind medicijnen nodig heeft, krijgt u dit ook vergoed vanuit de basisverzekering. Fixatiematerialen zoals pleisters, Emla-crème en Cavilonspray worden niet vergoed; hiervoor ontvangt u een factuur van de apotheek.

Als u nog eigen risico heeft openstaan bij uw zorgverzekeraar, dan dient u de vergoeding daar eerst zelf uit te betalen. Wilt u precies weten hoe het zit met uw vergoeding, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Hoe zit het met de declaratie van mijn diabeteshulpmiddelen en –medicatie?

Alle vergoedbare hulpmiddelen worden door Diabstore rechtstreeks gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar; de insuline en andere diabetesmedicatie worden door apotheek Hoefstraat bij uw zorgverzekeraar ingediend. Voor de producten die niet vergoedbaar zijn en wij dus niet bij uw zorgverzekeraar kunnen indienen, ontvangt u een factuur.

Wat moet ik doen als ik meer hulpmiddelen nodig heb dan toegestaan door mijn zorgverzekeraar?

Neem hiervoor telefonisch contact op met het klantteam van Diabstore. Als het meerverbuik van hulpmiddelen noodzakelijk is voor een optimale behandeling bij Diabeter, kunnen wij dit onderbouwen richting de zorgverzekeraar en kunnen wij de hulpmiddelen alsnog toezenden.

Wat moet ik doen als ik wil overstappen op andere diabeteshulpmiddelen en –medicatie?

Hiervoor kunt u contact opnemen met uw behandelaar Diabeter. Diabeter zal in overleg met u kijken welke diabeteshulpmiddelen en -medicatie passen bij uw behandelplan. Als deze producten zijn aangepast, worden ze vervolgens vanzelf getoond op uw persoonlijke bestelpagina in Mijn Diabstore.

Wat moet ik doen als ik met spoed hulpmiddelen nodig heb?

Als u niet kunt wachten tot de volgende werkdag kunt u tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen via het gratis telefoonnummer 0800-2807277. Op alle uitgiftepunten is een beperkte voorraad aanwezig, waar u zelf uw hulpmiddelen op kunt halen i.o.m. het behandelteam. Buiten kantooruren kunt u bellen naar het noodnummer 06-54732885. Zij zullen dan met u een afspraak maken welke hulpmiddelen er wanneer bezorgd zullen worden.

Waar en wanneer kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

U kunt uw bestelling altijd op een ander adres in Nederland laten afleveren en zelf een gewenste bezorgdatum opgeven, of u nu telefonisch of online bestelt. Plaatst u uw bestelling online, dan kunt u bij het afronden van uw bestelling het gewenste afleveradres en de gewenste bezorgdatum opgeven. Uw bestelling wordt dan een werkdag vóór uw gekozen bezorgdatum meegegeven aan PostNL. Vanaf dat moment kunt u de status van uw bestelling volgen in Mijn Diabstore via de link Bestelstatus bekijken. 

Wat moet ik doen als ik niet thuis ben op de gekozen bezorgdatum?

  • Ik heb alleen hulpmiddelen besteld:
    Als u hulpmiddelen besteld heeft en niet thuis bent op de gekozen bezorgdatum, zal PostNL uw pakket bij de buren proberen te bezorgen. Hiervan krijgt u een kaartje in de brievenbus met vermelding op welk huisnummer het pakket is afgegeven. Zijn uw buren ook niet thuis, dan zal PostNL een volgende werkdag nogmaals bij u een bezorgpoging doen. Bent u dan ook niet thuis, dan zal het pakket bij een dichtstbijzijnd PostNL-afhaalpunt bezorgd worden en kunt u het daar ophalen.
  • Ik heb zowel hulpmiddelen als insuline besteld:
    Bevat uw bestelling ook insuline en bent u niet thuis op de gekozen bezorgdatum, dan kan PostNL uw bestelling niet voor een tweede keer aanbieden omdat de insuline gekoeld bewaard moet worden. Zorg er dus voor dat u thuis bent op de gekozen bezorgdatum als u ook insuline besteld heeft. Bent u niet thuis, dan is de insuline niet meer bruikbaar en zijn wij helaas genoodzaakt om € 20,- in rekening te brengen.

Hoe kan ik klant worden van Diabstore?

Wilt u klant worden van Diabstore, vul dan online het aanmeldformulier in. Wilt u ook dat Diabstore de leveringen door uw huidige leverancier stopzet? Dan kunt u dat ook in het formulier aangeven en sturen wij u het overstapformulier per post toe. U kunt het overstapformulier ook downloaden  Download overstapkaart.pdf (64,6 KB) en ongefrankeerd retour sturen naar Antwoordnummer 13049, 5600 VE, Eindhoven.

Hoe kan ik een product retourneren?

Wilt u een hulpmiddel retourneren? Neem dan contact op met het klantteam van Diabstore. Zij zullen u een retournummer en het retouradres doorgeven, zodat u het product kosteloos kunt retourneren. We kunnen het product alleen retournemen, als de verpakking nog intact is.

Heeft u verkeerde insuline of medicatie ontvangen? Neem dan telefonisch contact op met het klantteam van Diabstore.

Hoe kan ik een klacht indienen bij Diabstore?

Kwaliteit staat bij Diabstore hoog in het vaandel. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent over onze service. Een door ons geleverd product is bijvoorbeeld defect, voldoet niet aan uw verwachting of heeft de verkeerde maat. Maar u kunt ook ontevreden zijn over onze dienstverlening. Misschien vindt u dat u te lang moet wachten aan de telefoon. Kortom: heeft u een negatieve ervaring met Diabstore? Laat het ons weten.

Meer over onze klachtenprocedure

Mijn vraag staat er niet bij hierboven. Hoe kan ik mijn vraag stellen?

Heeft u een andere vraag, stel deze dan telefonisch bij ons klantteam of stel 'm hieronder online. Wij zorgen er dan voor dat u zo snel mogelijk antwoord krijgt.

Stel een vraag